Kjøpsbetingelser


Betaling

Samtlige priser i nettbutikken er oppgitt i NOK inkl. mva.

Er du under 18 år må du ha tillatelse av foresatt/verge for å bestille hos oss.

 

Du får to betalingsalternativer når du handler hos oss:

 

Betaling med Visa / Mastercard

Når du betaler med kort reserveres beløpet på ditt betalingskort frem til bestillingen din sendes fra oss.

 

Collector Checkout

I samarbeid med Collector Bank AB tilbyr vi betaling med Collector Checkout. Collector Checkout samler alle de viktigste betalingsmåtene i en og samme løsning. Velg mellom direktebetaling med kort, faktura eller delbetaling (betalingsalternativene kan variere over tid). Du bestemmer selv hvilken betalingsmåte du ønsker å benytte i kassen, før du bekrefter kjøpet. Kort- og bankbetalingen skjer smidig uten at du behøver å forlate siden.

Faktura eller delbetaling innebærer at du får varene hjem til deg før du betaler. Du kan deretter velge om du vil betale hele beløpet med en gang, eller om du ønsker å dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere, og angis på faktura eller delbetalingsanvisningen som sendes til deg. Leveringsmåten samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet.

For at du skal kunne velge faktura eller delbetaling må du oppgi adressen din (den som er registrert i folkeregisteret) som leveringsadresse, og du må ha fylt 18 år når du bestiller. En mindre kredittvurdering vil bli utført, og dette innebærer at dine kredittopplysninger blir innhentet. Ved forsinkelser eller manglende betaling blir det bli lagt til en forsinkelsesavgift samt forsinkelsesrenter.

På minside.collector.no kan du se en oversikt over alle ubetalte faktura fra Collector Bank.

 

Leveringsmetoder

Vi kan dessverre ikke tilby levering til adresser utenfor Norges fastland.

Du har tre leveringsalternativer i vår nettbutikk:

 

Servicepakke - Posten / Bring

Når du handler hos oss kan du få tilsendt bestillingen din for fast frakt på 50kr. Servicepakke fra Posten sendes med sporing til ditt nærmeste postkontor. Du mottar SMS og/ eller mail når sendingen er ankommet postkontoret.

 

Hente i butikk

Du kan hente ordren din gratis i butikken. Du vil her motta mail med hentekode som du oppgir i kassen når du henter pakken din. Vær oppmerksom på at du ikke kan hente ut bestillingen din før du har fått bekreftelse på at pakken er klar til å hentes. For henting i butikk, starter angreretten å løpe 5 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting. NB! Det er kun personen som har bestilt pakken som kan hente den ut - og legitimasjon må fremvises.

 

 

Levering på dør – Posten/Bring

Du kan velge å få levert bestillingen din hjem på døren. Fast frakt vil da falle bort, og prisen vil beregnes automatisk ved utsjekk i nettbutikken. Pakken vil leveres på døren hjem på kvelden, og sjåføren vil ringe deg 30-60 minutter før levering.

 

 

Leveringstid

Leveringstiden er normalt 1-4 virkedager etter at pakken er sendt fra oss. I perioder med stor pågang kan leveringstiden være noe lengre. Om du ikke har mottatt pakken din i løpet av 12 dager er du som kunde selv ansvarlig for å kontakte oss. Etter en måned anses varen som levert.

Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og bestillingen returneres til oss vil du belastes med et gebyr på 250kr.

Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig e-post og telefonnummer ved bestilling. Vær oppmerksom på at mail kan havne i spam-filteret, det kan dermed være lurt å sjekke søppelposten.

 

Reklamasjon

Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.

Ved reklamasjon sender du mail til oss på post@lulushop.no slik at vi kan sende deg reklamasjonsskjema. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.

 

Angrerett, bytte og retur

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. For henting i butikk, starter angreretten å løpe 5 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Vedlagt alle bestillinger følger angrerettskjema, som må benyttes. Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må være på og varen sendes i retur i sin originale emballasje.

Kunden dekker selv porto hvis varen skal returneres.

Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser o.l ikke kan returneres/byttes.

 

Bytte

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss fyller du ut vedlagt angrerettskjema og returnerer varen til oss.

Ved bytte til varer med ulik pris ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss. Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi å sende med sporing slik at du er forsikret.

 

 

Tilbakebetaling

Når vi mottar din retur mottar du bekreftelse fra oss på mail. Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 14 dager fra vi mottar din retur.

Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer gjennom Nets, og du kan forvente at det tar mellom 4-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.

Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre ber vi deg trekke fra varene du sender tilbake før du betaler din faktura for å slippe purregebyr. Vi oppdaterer fakturaen din med det samme vi mottar din retur. Husk at fakturagebyret (29,-) skal betales selv om du returnerer varene. Har du allerede betalt fakturaen din, ber vi deg skrive ditt kontonummer på returskjemaet slik at vi kan tilbakebetale restbeløpet.

 

Cookies

Vi benytter cookies på våre nettsider. En cookie (informasjonskapsel) er en fil som lagres på datamaskinen når du besøker en nettside, og som lagrer informasjon knyttet til deg og/eller din sesjon. Visse cookies er nødvendige for at siden skal fungere korrekt, mens andre forsterker brukeropplevelsen ved å huske relevant informasjon om brukeren. Utover dette benytter vi cookies for å få bedre innsikt i våre brukeres adferd, for å kunne tilby en bedre handleopplevelse og relevante produkter.

Vi benytter Google Analytics (Enhanced Ecommerce) for analyse av brukerens adferd på våre nettsider, Google Tag Manager for å administrere analyse og digitale tjenester, samt Remarketing Tag for å målrette markedsføring. For mer informasjon henviser vi til de spesifikke leverandørene av analyseverktøy.

Dersom du ønsker å deaktivere cookies, står du helt fritt til dette. For enkle instruksjoner, anbefaler vi denne artikkelen: http://www.wikihow.com/Disable-Cookies

 

Vi tar følgende forbehold:

Varen kan være utsolgt.

Farger kan avvike fra virkeligheten.

Skrivefeil.

Avvik kan forekomme, da lageret vårt reguleres elektronisk og vi deler lager med butikk.

 

LULU / MAA AS

Sjøgata 20

Pb. 183

8006 BODØ

Telefon 75 56 00 90 (10-18/10-17)

E-post: post@lulushop.no

 

Våre kundedata oppbevares etter norsk lov, og vil ikke bli delt med/solgt til en tredje part.

Lulu / MAA AS er ansvarlig for kredittkorttransaksjoner gjort gjennom denne nettsiden.

Tekst og bilder tilhører LULU / MAA AS.

Vi ber om at tekst og bilder ikke kopieres uten tillatelse. Ved repost på Instagram/Facebook skal bildene tydelig merkes med #repost @lulujentene.

 

FAST FRAKT 50KR

FØLG OSS